SUSRET TALIJANISTA BOSNE I HERCEGOVINE

U četvrtak, 15. ožujka 2018. godine, održan je prvi Susret talijanista Bosne i Hercegovine u organizaciji talijanskog Veleposlanstva u BiH u suradnji sa Sveučilištem u Zenici, gdje se susret i održao.

Sastanak je prvi put okupio oko 130 profesora, studenata i učenika sveučilišta i srednjih škola iz Mostara, Zenice, Čitluka, Banja Luke, Prnjavora, Trebinja, Tuzle i Sarajeva.
Iz naše škole na susret su krenuli prof. talijanskog jezika Magdalena Primorac Kvesić, Matea Kapular i Ivana Ostojić, učenice IV.8. Sastali smo se sa studentima talijanistike i njihovom profesoricom Javorkom Anđelić-Raić ispred Filozofskog fakulteta u Mostaru te zajedno u 05:45 iz Mostara krenuli u Zenicu. Stigli smo oko 09:15 u Zenicu te smo se uputili prema zgradi Metalurškog fakulteta gdje se u 09:45 održala Konferencija za novinare i predstavljanje događaja. Govor su održali rektor Sveučilišta u Zenici, talijanski veleposlanik u BiH Nicola Minasii pjesnik Emir Sokolović. Profesorica Silvia Trogu s Univerziteta Tuzla je održala kratku prezentaciju o talijanskom jeziku kao poslovnom jeziku, a nakon nje kratko se obratila i prof. Javorka Anđelić-Raić. Nakon konferencije smo se podijelili u četiri grupe, od kojih je svaka imala svoju temu. Mi smo izabrali temu turizam i talijanski jezik. U 11 sati je počelarasprava a našu grupu je vodila prof. Gordana Radovanović iz Trebinja, s kojom smo razgovarali o vrstama turizma, prednostima, nedostatcima i prijetnjama turizmu u BiH te naravno ulozi talijanskog jezika u turizmu. Prof. Magdalena Primorac Kvesić je upoznala nazočne s vrstama turizma u općini Čitluk i stupnju razvijenosti posebno ukazavši na religiozni, dentalni i agroturizam te s ulogom koju talijanski jezik ima u svakoj posebnoj oblasti. Svatko je imao priliku reći svoje mišljenje jer je rasprava trajala do 13 sati. U 13:15 je bio predviđen ručak za sve sudionike susreta u obližnjem restoranu Tapas. Nakon ručka otišli smo na kratki posjet kampusu Sveučilišta. Tu smo posjetili dvije prostorije sa strojevima koje studenti koriste u svom obrazovanju, jedan od njih je i 3D printer. Nakon obilaska kampusa, u 15 sati smo otišli na završno predavanje na kojem je voditelj svake grupe pročitao razmišljanja i zaključke sudionika. Poslije voditelja grupa uslijedio je govor zamjenika Veleposlanika, u kojem se zahvalio svim sudionicima i pročitao sveučilišta i škole koje su sudjelovale na susretu, zajedno s njihovim profesorima. U razgovoru s Amelom Elezović iz ureda Veleposlanika, prof.Primorac Kvesić je iskoristila priliku da u svoje ime i u ime ravnateljice Srednje škole Čitluk prof. Adele Škutor, pozove Veleposlanika Nicolu Minasija i njegovo izaslanstvo u posjet Srednjoj školi dr. fra Slavka Barbarića i općini Čitluk. Nakon završetka susreta svi sudionici su napravili zajedničku fotografiju. Pozdravili smo se sa svima i nakon kratke kupnje u trgovini, oko 16:45 krenuli prema Čitluku. Bilo je ovo jedno prelijepo iskustvo, gdje smo upoznali ljude iz različitih dijelova Bosne i Hercegovine i s njima razmijenili svoja razmišljanja. Ovaj susret će mi zaista ostati u sjećanju, zato što mi je ovo završna godina srednjoškolskog obrazovanja.