Potražnja za kvalitetnim programerima na tržištu rada već je neko vrijeme aktualna i kontinuirano je u porastu. Robotika se primjenjuje u svim područjima, od medicine do industrije. Zanimajući se za svijet informatike i računalstva, odlučile smo istražiti svijet programiranja i metodologiju učenja putem robota. Na informatičkoj sekciji naše škole i novom smjeru poslovna informatika, koji je uveden prije tri godine, učenici mogu naučiti programe s digitalnog STEM područja.
U razgovoru s profesoricom Anamarijom Rozić, voditeljicom informatičke sekcije, doznale smo da je svrha sati potaknuti učenike na učenje programiranja, odnosno ispitati i provesti metodologiju učenja programiranja kroz programiranje robota i drugih uređaja kojima se može upravljati putem računala. Objasnila nam je da uz pomoć nove opreme učenici mogu stvoriti temeljno znanje za programiranje u velikom broju programskih jezika. Također je istaknula da je rad s robotima zabavan i zanimljiv učenicima te da kroz rad s robotima dosta nauče o programiranju.
Naša škola je dobila dijelova za robote Lego Mindstorms EV3 set (45544, Version:29). Od pet zabavnih likova robota koji su prikazani na slici pakiranja Lego EV3, učenici mogu birati koji robot žele sastaviti. Od jednog seta smo odlučili sastaviti robota u obliku psića, a od drugog seta smo izabrali oblik robota koji ima svoju kockicu (Robot Trainer). Softver za programiranje robota nudi niz mogućnosti izrade raznih projekata. Učenicima je postalo vrlo zabavno, a rezultati programa su brzo vidljivi.
Digitalna rješenja već su uvelike dio naše svakodnevice, a alati koje pruža ICT nam služe za cjeloživotno učenje i poučavanje te pridonose kvaliteti nastave. U sustavu obrazovanja na našem području, robotika je relativno nova disciplina. Programiranje je trenutno po planu i programu obvezno i namijenjeno učenicima tehničkih usmjerenja koja se bave područjem računalstva i provodi se kao izvannastavna aktivnost, a hoće li u budućnosti robotika biti potpuno integrirana u nastavu te hoće li joj se posvetiti više pažnje u obrazovanju, ostaje za vidjeti.
Marija Ivanković i Ivana Vasilj (III.3), novinarska sekcija