Proljetni odmor za učenike, koji je počeo 21. travnja, završava danas. Sutra, 4. svibnja, nastavljamo s redovnim radom i po ustaljenom rasporedu. Kako bismo olakšali napetost i stres kraja školske godine, pripremili smo za vas korisne savjete za učenje kojima ćete, nadamo se, poboljšati ocjene, ili ih zadržati odličnima.
Kako učiti???
Mjesto na kojem učite mora biti udobno, ali ne u tolikoj mjeri da vas odvuče u san. To mjesto također mora biti tiho.
Neke osobe bolje uče uz glazbu, dok nekima smeta. Ako volite glazbu i tako lakše učite, za vrijeme učenja pustite instrumentalnu glazbu (bez riječi). Neka to bude glazba koju ne poznajete, tako da ne obraćate previše pozornosti na glazbu.
Da bi ubrzali proces učenja svakih 40-50 minuta uzimajte kratke (5-10minuta) stanke u učenju. Prije učenja budite odmorni. Ako niste naspavani učenje će vam ići puno teže. Ako se osjećate pospani, a morate učiti, najprije odspavajte 20-30 minuta, a onda učite.
Podcrtavajte i označavajte samo važne dijelove teksta, najbolje markerima različitih boja.
PODCRTAVAMO:
- ono što je novo i što treba zapamtit, nije potrebno podcrtavati otprije poznato
- ono što pri ponavljanju želimo odmah uočiti
Možete ispisivati natuknice na margini knjige ili na poseban papir (staviti ga na neko mjesto da budu uvijek na oku npr. radni stol).
Kada završite sa čitanjem i podcrtavanjem zadanog štiva, potrebno je prepričati pročitano. Prepričavanjem vlastitim riječima pomaže da gradivo bolje zapamtimo. Za vrijeme predavanja koncentrirajte se da pravilno zapišete sve natuknice i napomene profesora.
Ispitujte sami sebe. Zapišite pitanja i kraj njih odgovore tako da odgovor prekrijete komadom papira. Odgovarajte na zapisana pitanja sve dok sa sigurnošću ne odgovorite na sva. Poslije toga, pokušajte odgovarati na pitanja tako da ne idete istim redoslijedom.
NE UČE REDOVITO!
Mnogi učenici uče samo kada su najavljeni ispiti. Gradivo se gomila i svaki ga je dan sve više, a vremena je za sve manje.
UČE NAPAMET!
Mnogi učenici uče bez razumijevanja – napamet.
Ono što nauče brzo zaborave i ne povezuju novo gradivo s onim već naučenim.
NE PONAVLJAJU NAUČENO!
Ne ponavlja li se naučeno gradivo, ono se brzo zaboravi.
Pročitati tekst ne znači da smo ga zapamtili.
Jer čitanje nije učenje! Da bi nešto bilo kvalitetno
naučeno, potrebno je:
- više puta pročitati tekst
- izvaditi bilješke
- samostalno prepričati tekst ili riješiti zadatak bez gledanja u bilješke ili postupak rješavanja zadatka
Ivana Odak, I.3