EKSKURZIJA 2019.

Ekskurzija 43. generacije maturanata Srednje škole dr. fra Slavka Barbarića u Čitluku trajala je od 26. rujna do 5. listopada 2019. godine. Putovao je 141 učenik (III.8, III.9, IV.1, IV.2, IV.3, IV.4, IV.5, IV.6, IV.7) i osam profesora (Doris Vlašić, Marija Juričić – Vasilj, Ilijana Sušac, Gordana Krezo, Anamarija Pinjuh, Marija Bevanda, Marija Buljan, Ivana Musa).

Putovanje je obilježio posjet trima državama – Italiji, Francuskoj i Španjolskoj. Relacija bijaše zahtjevna: Čitluk – Gardaland – Torino – Lloret de Mar – Barcelona – Figueras – Azurna obala (Cannes – Nica – Monaco) – Milano – Verona – Padova – Venecija – Jelšane – Čitluk. Prije polaska blagoslovio nas je naš vjeroučitelj fra Goran Azinović i poželio nam sretan put. U 19 sati autobusi ispunjeni smijehom i pjesmom su krenuli, a atmosfera unutar autobusa bila je znak da nas čeka deset predivnih dana.

Nakon noćnog putovanja uz povremena stajanja, stigli smo u jutarnjim satima na naše prvo odredište – zabavni park Gardaland – djetinja razdraganost, zabava, igre, šarenilo, izazovi, opuštenost nakon noćne vožnje. Neki od nas su vrijeme u parku odlučili provesti u šetnji ili laganim vožnjama, dok su se ljubitelji adrenalina odlučili na malo ekstremnije vožnje. U 15 sati, puni dojmova, sjeli smo u autobuse i raspravljali tko je među nama ipak imao najviše hrabrosti u zabavnom parku te smo nastavili put do Torina. Sutradan smo krenuli prema Lloret de Maru, a na putu do tamo imali smo priliku proći prekrasnom Azurnom obalom. Nakon dolaska u hotel jedva smo dočekali spremanje za zajednički odlazak u diskoteku Tropics koju smo mogli posjetiti i sljedeća tri dana.

Idući dan obilježio je odlazak u Barcelonu, a naglasak je bio na najvećem parku Montjuic i slikovitoj ulici La Rambla. Obilazak smo završili posjetom Magičnim fontanama čije su igre svjetla i vode uz glazbenu podlogu svima priuštile nezaboravan doživljaj. Dan nakon također smo proveli u Barceloni obilazeći Gotičku četvrt, a zatim je za brojne ljubitelje nogometa uslijedio posjet veličanstvenom stadionu Camp Nou. Oduševljeni i sretni sjeli smo u autobuse, poslušali još neke zanimljivosti o tom jedinstvenom gradu te smo, svatko na svoj način, iskoristili dobiveno slobodno vrijeme.

Četvrti dan u Španjolskoj smo imali priliku za odmor jer smo tek u 14:30 krenuli na naše prvo odredište – Figueras gdje smo posjetili neobičan i zanimljiv muzej Salvadora Dalija. Zajedno smo se vratili u hotel, a navečer je dio učenika i profesora vrijeme proveo u Castell Medievalu – na viteškom turniru sa srednjovjekovnom glazbom i običajima. Od brojnih zanimljivosti tog turnira, većini učenika najviše se svidjela večera, pečeno pile koje smo trebali jesti rukama, baš kao što je bilo u srednjem vijeku. Iduće jutro uslijedilo je spremanje stvari jer se bližio odlazak iz Španjolske, putovanje Azurnom obalom te noćni obilazak Cannesa, Nice i Monaca. U Cannesu smo obavili prelijepu šetnju bulevarom Croisette do palače filmskog festivala, a u Nici smo se vozili Promenadom Anglais do ulice Massena i fontana. Najviše smo se zadržali u Monacu gdje smo panoramski razgledali grad i prošetali do Le Grand Casina.

Nakon obilaska, nastavili smo noćnu vožnju prema Milanu. U Milano smo stigli rano ujutro i razgledali smo najpoznatije znamenitosti grada – Katedrala i Piazza Duomo, Galeria Vitorio Emanuele, zgrada Opere Scala. Šetali smo ulicama koje se popularno zovu „zlatnim pravokutnikom“, a dalje nas je put vodio prema Veroni čije su znamenitosti poput Arene, Julijine kuće, katedrale oduševile sve prisutne. Uslijedio je odlazak do hotela, a ujutro smo se uputili prema Padovi – najstarijem gradu na sjeveru Italije u kojem se nalaze bazilika sv. Ante i svetište sv. Leopolda Mandića. Očarani ljepotama grada, nastavili smo putovanje do Venecije. Nažalost, Venecija je bila zadnja destinacija u Italiji.

Prešli smo puno, puno kilometara, prošli kroz više zamalja, vidjeli toliko ljepote, brojne povijesne, vjerske, kulturne znamenitisti, isprepletanje tradicije i suvremenoga, doživjeli ljetni mediteranski ugođaj. Stečeno znanje iz gotovo svakog nastavnog predmeta dopunjavali smo u posjećenim pokrajinama i gradovima: povijest, zemljopis, književnost, strani jezici, glazbena i likovna kultura (slikarstvo, kiparstvo, gradidteljstvo), vjeronauk, šport, biologija, ljudska prava…

Zanimljivostima i podacima nema kraja. Sretno smo u jutarnjim satima u subotu, 5. listopada 2019. godine stigli u rodni kraj, Bogu hvala! Dolazak pred školu u Čitluku u nama je budio različite osjećaje, ali jedno je sigurno – svi smo bili sretni jer smo imali priliku biti dio ove odlične ekskurzije koju su predvodile sjajne profesorice.

Iza nas je puno, puno sati i vožnje i hodanja, a u nama još više lijepih dojmova. Vrijeme će dio izbrisati, podsjetnik će biti pokoja fotografija i suvenir, ovaj zapis… Zasigurno će maturalno putovanje biti jedno od najljepših epizoda u životu svakog srednjoškolca.