Roditelj – saveznik, pomagač, vođa i prijatelj
Koliko god vremena učitelji provodili s djecom u školi i što god radili da ih odgoje u duhu tolerancije, multikulturalnosti i cjeloživotnog učenja, presudnu ulogu u razvijanju dječjih vrijednosti ipak ima njihova obitelj – roditelji, skrbnici, bake i djedovi, oni s kojima su odrasli.
Učenje ne podrazumijeva samo usvajanje znanja iz knjiga – ono je istraživanje svijeta oko sebe. Pronađite vrijeme za aktivnosti u kojima učite od svoje djece i ona od vas – podučavajte ih onome što vi znate, bez obzira na to bilo tu riječi o popravljanju automobila, pečenju kolača, računanju ili igranju šaha. Koliko god oni nevješti bili u svojim prvim pokušajima, hvalite njihov trud i želju, a ne isključivo uspjeh. Dopustite da oni vas nauče rukovati računalom, poslušajte glazbu s njihovog MP3 uređaja, zanimajte se za događaje iz škole, posebice one koji nemaju veze s ocjenama. Pazite što pred njima pričate i koje im vrijednosti svojim ponašanjem prenosite.
Roditelji i profesori, u duhu promjena koje se u školstvu iz dana u dan događaju i u želji da zajednički usmjeravamo mlade ljude k pronalaženju pravih životnih vrijednosti trebamo biti partneri i primjerom pokazati što je to timski rad i što nam on dobroga donosi. Od iznimne važnosti za opstanak odgojno-obrazovnog partnerstva jesu redoviti susreti roditelja i profesora(razrednika). Najmanje četiri puta godišnje na roditeljskim sastancima, i prema potrebi na redovitim informacijama, minimum je koji zadovoljava.
Zajednički se aktivno i suradnički trebamo uključiti u avanturu zvanu odgoj i obrazovanje djece i mladih.
Dva osnovna tipa suradnje škole i roditelja su:
- Roditeljski sastanci
- Individualni sastanci
1. Roditeljski sastanci su uistinu dobra prilika da čujete koji koristan savjet, ali i porazgovarate s ljudima s kojima sigurno imate nešto zajedničko s obzirom na to da odgajate djecu iste dobi i vrlo sličnih interesa. Na roditeljskim sastancima možemo dogovarati zajedničke projekte, razmjenjivati važne informacije koje se tiču cijelog razreda, obrazovati se, upoznavati i surađivati. Ne biste trebali izbjegavati sastanke misleći kako su oni gubljenje vremena i kako na njima ništa novoga nećete naučiti. Neki roditelji toliko nisu voljeli školu u doba kada su i sami bili školarci da ju i danas obilaze u širokom luku. Roditeljski sastanci nisu samo prilika da se uspostavi pravi kontakt između roditelja i profesora već da se i roditelji povežu međusobno. Na taj način roditelji kroz zajedničku komunikaciju mogu pronaći rješenja za neke probleme svoje djece ili dati sugestije za rad s njima; što će čitati, kako ih potaknuti na čitanje, kako se nositi s pubertetom… Na roditeljskom sastanku se može i dogovoriti i tema za idući sastanak. Roditelji su jedino zvanje za koje se ne stječu znanja, nego postoje samo emocije, ljubav..
2. Individualni sastanci su prigoda da redovito nadzirete napredovanje svoga djeteta, jer, vjerovali ili ne, njima je do toga jako stalo. Prolaze li s odličnim ili manje odličnim uspjehom, vole znati koliko se brinete i da vas zanima kakvi su u školi. Za dobru suradnju s razrednicima pokušajte kad god je to moguće poštovati radno vrijeme i dolaziti na informacije u ono vrijeme kada su razrednici predvidjeli vrijeme prijema roditelja. Želite li doći u školu, a vrijeme određeno za informacije vam nikako ne odgovara, najavite se i dogovorite neko drugo vrijeme koje će razrednik posvetiti samo vama. Također, tu su i pedagoginje koje su uvijek spremne pomoći i vrata njihovog ureda su Vam uvijek otvorena.
Budimo partneri i prijatelji koji zajednički vode djecu, surađujmo, poštujmo jedni druge, vjerujmo u mlade naraštaje!
Dragi roditelji i skrbnici, zajedno s nama uskočite u naš vlak ili nas barem pričekajte na nekoj od sljedećih postaja i u nekoliko jednostavnih koraka postanimo saveznici, pomagači, partneri i prijatelji.